Mobile_Advertising_638_355

Τέλος στις διαφημίσεις θέλουν να βάλουν στα δίκτυά τους αρκετοί ευρωπαϊκοί πάροχοι κινητής τηλεφωνίας, κάτι που θα προκαλέσει διαμάχες με τις εταιρείες ψηφιακών μέσων, όπως είναι η Google και η Yahoo.

Μία ευρωπαϊκή εταιρεία τηλεπικοινωνιών αποκάλυψε ότι έχει εγκαταστήσει ήδη στα συστήματά των δεδομένων της ένα πρόγραμμα για τον αποκλεισμό των διαφημίσεων και σκοπεύει να το θέσει σε εφαρμογή πριν από το τέλος του έτους.
Το πρόγραμμα που έχει κατασκευάσει η εταιρία Shine, αποτρέπει τους περισσότερους τύπους διαφήμισης από το να εμφανίζονται σε ιστοσελίδες και εφαρμογές, ωστόσο δεν παρεμβαίνει σε «in-feed» διαφημίσεις που χρησιμοποιούνται στις υπηρεσίες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Twitter.
Εκπρόσωπος της Shine δήλωσε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνεργασία με αρκετούς παρόχους υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, συμπεριλαμβανομένου ενός με περισσότερους από 40 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως. Ο ίδιος, ωστόσο, αρνήθηκε να κατονομάσει οποιαδήποτε από τις εταιρείες αυτές όμως στέλεχος ενός ευρωπαϊκού παρόχου τηλεπικοινωνιών, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία του, καθώς και άλλες παρόμοιες, σκοπεύουν να θέσουν σε εφαρμογή το πρόγραμμα αποκλεισμού των διαφημίσεων εντός του έτους ενώ πρόσθεσε ότι ο πάροχος σκοπεύει να διαθέσει σύντομα την απαλλαγμένη-από-διαφημίσεις υπηρεσία, την οποία θα μπορούν να ενεργοποιήσουν μέσω σχετικής επιλογής οι χρήστες.
Η Google από την πλευρά της εξέφρασε την αντίθεσή της στην κίνηση αυτή υποστηρίζοντας ότι είναι παράλογο οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας να προβούν στον αποκλεισμό των διαφημίσεων ενώ πρόσθεσε ότι οι άνθρωποι πληρώνουν για την παροχή Internet στις συσκευές κινητής τηλεφωνίας τους ώστε να έχουν πρόσβαση σε εφαρμογές, βίντεο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και άλλες υπηρεσίες, πολλές εκ των οποίων χρηματοδοτούνται από διαφημίσεις.
Ο αποκλεισμός των διαφημίσεων στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας ενδέχεται να προκαλέσει πληθώρα αντιδράσεων από εταιρείες ψηφιακών μέσων ενημέρωσης. Το 2013, ο γαλλικός πάροχος διαδικτυακών υπηρεσιών, Free, που ανήκει στην εταιρεία Iliad, προχώρησε στον αποκλεισμό των διαφημίσεων, προκαλώντας τεράστιες αντιδράσεις. Μία εβδομάδα αργότερα η εταιρεία αναγκάστηκε να καταργήσει την πρωτοβουλία αυτή μετά από πιέσεις που δέχτηκε από την κυβέρνηση, αναφέρεται στο δημοσίευμα των Financial Times.
 Από την πλευρά της υπεύθυνος της Shine δήλωσε ότι ο αποκλεισμός των ενοχλητικών διαφημίσεων αποτελεί «δικαίωμα των καταναλωτών», ακόμα κι αν κάτι τέτοιο υπονομεύει το επιχειρηματικό μοντέλο των online εκδοτών που στηρίζονται στη διαφήμιση.
Από την πλευρά τους δεν είναι λίγοι οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας που έχουν εκφράσει την αγανάκτησή τους για το γεγονός ότι οι εταιρείες ψηφιακών μέσων επωφελούνται οικονομικά από τα δίκτυα υψηλών ταχυτήτων των παρόχων, χωρίς όμως να επενδύουν ποτέ στις υποδομές των δικτύων αυτών.
Πάντως αν και ο αποκλεισμός των διαφημίσεων στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας να αποτελεί νέο φαινόμενο, δεν είναι ωστόσο στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καθώς πληθώρα προγραμμάτων έχουν αναπτυχθεί ακριβώς για αυτόν τον σκοπό. Εκτιμάται ότι περίπου 140 εκατομμύρια άνθρωποι, ή το 5% των χρηστών του Διαδικτύου χρησιμοποιούν τέτοιου είδους προγράμματα όταν περιηγούνται στο Ίντερνετ από τον υπολογιστή ή το laptop τους.